2月28日PS3系统BUG全球爆发!大部分玩家无法游戏,报8001050F错误等。请所有PS3玩家进来,请勿再开机!!!
美国-3月1日发布新闻:SONY确定了是系统内置时间功能出错造成BUG。
错误信息包含以下情况:
- PS3系统的时间会重置为2000年1月1日。
-当你试着连接PSN的时候,会提示8001050F错误。
-当你试着运行一个游戏时,也许会提示不能安装奖杯,请退出游戏,并且奖杯数据会丢失。
-当你想利用互联网设置你的主机时间时,会提醒你说8001050F错误。
-用户将无法播放以前从Store下载的视频。
我们希望在未来24小时内解决这个问题。与此同时,如果你的PS3不是薄版的,我们建议你不用实用你的PS3系统,因为这么做的话可能会导致一些功能上的错误,比如已经获得的奖杯记录,或者是无法还原某些特定数据
Latest info on PlayStation Network Status
As you may be aware, some customers have been unable to connect to the PlayStation Network today. This problem affects the models other than the new slim PS3.
We believe we have identified that this problem is being caused by a bug in the clock functionality incorporated in the system.
Errors include:
-The date of the PS3 system may be re-set to Jan 1, 2000.
-When the user tries to sign in to the PlayStation Network, the following message appears on the screen; “An error has occurred. You have been signed out of PlayStation Network (8001050F)”.
-When the user tries to launch a game, the following error message appears on the screen and the trophy data may disappear; “Failed to install trophies. Please exit your game.”
-When the user tries to set the time and date of the system via the Internet, the following message appears on the screen; “The current date and time could not be obtained. (8001050F)”
-Users are not able to play back certain rental video downloaded from the PlayStation Store before the expiration date.
We hope to resolve this problem within the next 24 hours. In the meantime, if you have a model other than the new slim PS3, we advise that you do not use your PS3 system, as doing so may result in errors in some functionality, such as recording obtained trophies, and not being able to restore certain data.
日本-3月2日发布新闻:
PlayStation®3をご利用のお客様へ
株式会社ソニー・コンピュータエンタテインメント
2010年3月2日
ただいま、PlayStation®3(PS3®)をご利用の一部のお客様の環境において、PS3®(新型PS3®を除く)に使用している時計機能のバグが原因による問題が発生しており、以下のような障害が確認されています。
(障害例)
・PS3®本体の日付が2000/01/01になってしまう。
・PlayStation®Networkにサインインしようとすると「エラーが発生したため、“PlayStation Network”からサインアウトしました。(8001050F)」とエラーが表示される。
・ゲームを起動しようとすると「トロフィー情報の登録に失敗しました。(8001050F)」とエラーが表示され、トロフィーデータが表示されなくなる。
・インターネット経由での日付と時刻の設定を行うと「時刻設定に失敗しました(8001050F)」とエラーが表示される。
・PlayStation®Storeで購入したレンタル方式のビデオが有効期限内であっても、再生できない。
本日中には修正ができる見込みですが、それまでの間は、トロフィーなどの機能にエラーが生じ一部データが回復できなくなる可能性がありますので該当のPS3®のご使用をお控えください。
お客様には大変ご迷惑をおかけいたしておりますことを深くお詫び申しあげます。